Thursday, July 16, 2015

Presiden turtle

 Tiap kali raya mak aku akan jahit sendiri langsir tingkap, sarung bantal dan katil serta buat sepasang baju melayu cekak musang untuk aku pakai masa raya nanti. Kaum kanak-kanak memang segak dengan baju melayu cekak musang sementara kaum dewasa selesa dengan baju melayu teluk belanga, tak panas katanya.

Berdiri separuh tiang...posa wei.

Bila baju siap aku sangka mak lupa pasang poket sebelah...sebab aku rasa tak balance haha...


Kalau takde jam baru untuk raya tahun ni. Kita recycle jam lama je.

 

Ni bakalnya jam raya aku. Model lagenda yang berkadaan lusuh, tak kena jika di padankan dengan tali baru jadi aku pasangkan tali yang sepadan dengannnya. Duda kena cari janda baru ngam dan sekufu, ye tak? haha

Tapi raya esok aku cuba cari wajah baru untuk atok penyu ni agar nampak ceria di pagi raya nanti, rasanya nak try brecelet la.

Selongkar punya selongkar aku jumpa brecelet jam lama dalam peti.

Nah! Nampak gaya atok kelihatan gagah perkasa dengan brecelet president.


 
PRESIDENT TURTLE

Ni pula 8110 dgn brecelet.

 Alhamdulillah esok boleh le bawak pakai sembayang raya, biarpun buruk dan lusuh yang penting ia RARE! Maklum le lagenda buruan setiap kolektor hehe


Selamat hariraya kepada kekawan semua. Aku mohon maap zahir batin kalau terkasar bahasa dalam tulisan dan tutur kata. Bukankah bau mulut orang berpuasa itu harum di sisiNya? Jadi kalaupun tak harum mewangi macam kasturi cukuplah kita harumkan perkataan dan tutut kata yang keluar darinya.


Tidur di R&R ye, bukan tidur kat H/way.
 Semoga selamat balik kampung semua...

No comments:

Post a Comment