Wednesday, February 23, 2011

Jika mereka bertanyakan aku...

... katankalah bahawa aku dah pergi.
Jika mereka mencari aku, maka katakanlah aku dah tiada lagi.
Jika mereka tanya dibumi mana aku berkubur, maka...
katakanlah kenapa ketika aku ada depa tak mau beli!

Begitulah mungkin jawapan spesis-spesis ini jika ia mampu berbicara. Namun 'suara' mereka ini akan 'jelas kedengaran' apabila korang mula teringin memilikinya sedangkan semua mereka sudah pupus dibaham zaman, zaman yang manusianya semakin rakus, dizaman sampah menjadi berharga.

Kini, 10 tahun umpama 100 tahun! Apa tidaknya, Dulu kita masih dapat melihat bangunan yang berusia 100 tahun, tapi kini hanya 10 tahun segala-gala sudah lenyap dari mukabumi. Lanskap bumi terlalu cepat berubah, sehinggakan dalam tempoh 10 tahun pakcik aku di Pahang tak berani lagi memandu masuk ke Kuala Lumpur kerana jalan-jalan lama dah 'hilang'. Begitulah nasib jam-jam Seiko ini yang semakin 'pelik' dari tahun ketahun.

Imej-imej seram yang dirakam oleh cctv jam 1 pagi! Kalau jantung berdegup bawah 36,000 hi-beat dinasihat jangan tengok.

Kita tinggalkan hal-hal dunia sebentar, mari beralih pada koleksi-koleksi yang masih dalam ternakan aku: Spesis-spesis dibawah ni semakin kurang dalam pasaran, sementara masih ada dalam blog detikduabelas ni cuba-cubalah kita buat percaturan, apakah perlu menunggu 5 tahun lagi untuk membuat keputusan menternaknya sebelum dahi kita ditenyeh-tenyeh oleh jari penyesalan.

Spesis yang semakin menyepikan, suatu ketika dulu pernah menjadi mangsa buruan...RM630

Ini juga dah semakin lenyap dari pasaran, pasar malam pun dah tak jumpa, Tesco lagi tak nampak. 10 tahun lagi korang bakal jumpa hanya dikaki lima dibuat tangkal pelaris menggantikan asap kemenyan yang diharamkan kerana menambahkan pencemaran udara dikaki lima Chow Kit...(RM550)

Yang ni lagi rare, mambang bertanduk 3, kalau ada lagi pameran hantu dimuzium negara nescaya aku hantar buat tontonan ramai... (RM550)

Ini juga dah semakin pupus. Bayangkan 30 tahun akan datang mungkin bakal mencecah rm2KKK! Tawar-menawar mungkin berjam-jam lama, tak mustahil bikin lidah terkehel. (RM380)
Banyak lagi jam-jam diruang sebelah kanan masih terbuka untuk dijual >>>

4 comments:

  1. kasi lelong... lelong lelong lelong...

    ReplyDelete
  2. tawaran menarik nih!

    ReplyDelete
  3. San, Samurai kat atas tu kelihatan menggiurkanlah ..

    ReplyDelete
  4. Mmg meliorkan... melelih airmata aku bila melihat kecantikannya...

    ReplyDelete