Monday, June 27, 2016

'VAN 'PUTIH' MUNCUL LAGI!!!

Van putih memang misteri sehingga kini, kerana  kes-kes penculikan kanak-kanak sekolah dulu dikaitkan dengan penglibatan van putih. 

Dolu-dolu dalam bulan posa van putih jugak menjadi igauan, terutama pada mereka-mereka yang ponteng posa. Pihak penguatkuasa agama akan tangkap meka yang tak posa dan angkut mereka ke jabatan ugama menggunakan van jenazah. Di sana mereka akan diberi tazkirah.

Mengangkut orang yang tak posa dengan van jenazah juga bertujuan untuk memberkan keinsafan pada orang ramai tentang kematian.
Jadi, lagi ramai tangkapan kes ponteng posa lagi banyaklah van jenazah diperlukan.

 
 Kalau semua van jenazah sibuk angkut orang tak posa aje maka terpaksalah para jenazah hari tu guna pengangkutan awam untuk ke kuburan.....

 ishh nayaaa...

OMEGA!
Walaupun aku pengemar Seiko (kerana 85% koleksi aku adalah Seiko) namun beberapa jenama Swiss sangat-sangat meruntun kalbu. Merenung beberapa model dressnya ditangan kekawan hati mula tertawan.

Biarpun tua aku suka tengok 'gaya mahal'nya.

 Model Constellation ini sangat bermutu kerana mencapai pensijilan 'Chronometer'. Kerana perkataan tersebut melonjaklah harga dan nilai buruannya. Mana-mana Chronometer dari model Swiss maupun Jepun memang bermutu.

 Apatah lagi model Constellation yang mempunyai ring 'ulat gonggok' seperti gambar. Kerana ring tersebut ditatah dari logam emas putih.


 Tengah glass ada logo..ketulinan masih terpelihara.

 Kilauan emas putih (white gold) lebih menyucuk mata berbanding kilauan st.steel.

 Dial texture yang cantik, mungkin dari logam platinum juga.

 Ada beberapa versi berbeza, model2 Contellation memang unggul.
Bawah dari model Constellation adalah Omega Geneve.

Sepasanga Geneve yang simpoi.

 Kaki lug yang kecik dengan dial penuh begitu disenangi pandangan.

 Genama unggul dengan gaya ringkas dan santai.


Model-model dress swiss sangat aku minat, apatah lagi kalau dapat kondisi yang bersih sebegini, buruk tidak bersih sangat pun tidak. Auranya begitu terasa sekalipun hanya pandangan sahaja.

Raya dah nak dekat, jadi kepada kekawan semua yang mengenali aku samada jauh atau dekat aku hulur keampunan jika sepanjang aku berblog ni ada pekara-pekara dalam seloka tulisan/posting aku yang menyinggung perasaan.

Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin.

1 comment: