Sunday, January 3, 2016

FOBIA VAN PUTIH!

2 tahun sudah berlalu fobia 'VAN PUTIH' muncul lagi. Kerana kes-kes penculikan kanak-kanak kerap dikaitkan dengan van putih kerana sang penjenayah dikatakan menggunakan kenderaan tersebut untuk menculik.

Ditambah lagi dengan isu terbaru yang terpapar didada-dada akhbar beberapa hari sudah tentang kehilangan seorang budak perempuan yang juga dikaitkan dengan 'VAN PUTIH'. Maka bertambah parahlah juga kecurigaan masyarakat terhadap mana-mana van putih. 

Semoga kes-kes tersebut menjadikan kita memberi lebih perhatian keselamatan pada anak-anak kita juga anak sesiapa pun. Kalau lalu kenderaan yang mencurigakan kita tolong-tolong perhati sikit.




VINTAGE HEUER-LEONIDAS

HEUER jenama unggul bermula 1860 lebih dikenali sekarang dengan nama TAG-Heuer. Perkataan TAG di tambah setelah pengambilahan pada 1985 oleh syarikat TECHNIQUES D’AVANT GARDE pemilik McLaren F1 (ilmu google je hehe)

Kini jenama ini semakin kukuh dengan menaja sukan dunia.

Heuer-Leonidas pula mendapat nama dari gabungan Huer dengan Syarikat Leonidas Watch Factory (1964) dengan mengeluarkan banyak jam-jam bermutu...

Antaranya model diver ini.

Mana mau dapat lagi...

Layan..







 
Enjin quartz klasik

 



2 comments:

  1. itu jam, dia punya enjen bole servis tawww... enjin lama ETA quartz...

    ReplyDelete
  2. ohhh...mekasih bekkk

    ReplyDelete