Wednesday, May 29, 2013

Apin...

Korang pernah nampak anak kambing? Apin (bukan nama sebenar) adalah panggilan aku pada seekor anak kambing Wak Seman jiran kampung aku dulu. Di luar kandang Apin melompat-lompat sana-sini macam kera kena black pepper, kira hiperaktif la. Sambil menjaga ternakan di kebun kekadang aku tengok Wak Seman mendukung sambil membelai manja Apin...



tui,tui,tui...



Dan kebetulan nama si Apin tu mirip nama hebat dari Swiss, koleksi tersayang seorang kawan jam.

Alpina, tak sangka aku rupa-rupanya nama tu milik sebuah jam terkenal.

 Tu dia... sepasang 'telo' Alpina.

 ...sebelah beso dan sebelah kecik dimana 'telo' yang kecik berpungsi untuk memutar inner bezel..

Klasik! Jenama Alpina dah dikenali berabad-abad lamannya, tapi mungkin agak asing bagi sesetengah penternak jam di sini.

Jarang sekali jam muka putih yang kacak sebegini.

Jari jemari aku leka...

Letak kat tangan cantik, letak kat meja pun dia cantik!

Menerusi caseback yang berkaca korang dapat menikmati pemandangan indah jenteranya. Kalau enjin bateri (quartz) caseback cam ni itu memang melampau!

Kepuasan bukan diterjemah menerusi harga, sebaliknya oleh 'gaya' yang digagahi oleh satu jenama warisan kegemilangan lampau.

Kalau aku paparkan 100 gambarnya pun aku percaya korang akan tatap satu persatu tanpa jemu.

Seronok dipakai ke pejabat dan tentunya ia juga membuatkan kita seronok menghayun tangan ketika berjalan...hehe

Untuk para penternak Seiko aku sarankan elok jika korang simpan satu-dua jenama Swiss sebagai pelengkap koleksi...

No comments:

Post a Comment