Sunday, September 16, 2012

Anak aku meraung nampak HANTU SODUT!

Maghrib semalam anak aku Firas Auji bangun tidur sambil menangis kuat di sofa, badan menggigil sambil matanya terpacak pada suatu sudut di ruang tamu. Apa yang dilihatnya kami pun tak tau, tapi dari reaksinya macam dia melihat sesuatu yang amat menyeramkannya. Ketika tu badannya terasa agak panas dan berpeluh, setelah dijampi serapah dengan ayat-ayat suci dia pun reda.
 
 Sebenarnya malam kelmarin ketika demam dia kena macam ni jugak. Berkali-kali aku tanya apa yang dia nampak? Berkali-kali pula dia jawab nampak 'SODUT' dekat kain-baju di almari. SODUT? tak pernah aku dengar nama HANTU SODUT, mungkin spesis baru kut?
 
 Kali ni abang-abangnya buat soal sisat, ditanya macam mana rupanya, cantik atau hodoh, matanya, hidungnya dan macam-macam lagi. Tak puas hati si abang sulungnya kasi dia pensil dan kertas kotor "Cuba Auji lukis apa yang apa yang Auji nampak tadi"... Setelah didesak maka dia pun lukis rupa wajah lembaga misteri 'sodut' yang menyeramkannya itu...
 
Sebelum itu apa kata kita layan Seiko Pepsi yang semakin hilang dipandangan.

Kelmarin aku nampak seorang teman memakai model 6319, "Dah lama tak jumpa Seiko 6139 sangkut tangan!" kata aku.

Memang pun! Model 6139 semakin sukar nampak dipakai, yang kerap diberitakan dikalangan penternak adalah model 6138 atau model diver, kalau vintaj Swiss memang selalu, kalau model baru pula ramai jemu.

6139 PEPSI ni memang seksi, aku cukup suka reka bentuknya, benda menarik memang susah nak padam di ingatan.

Warna bezel sebegini pun dah tak jumpa pada model-model chrono hari ni.

Mantap dan sarat dengan imej klasik, kalau pakai aku kerap menerima teguran kaum keliling.

Sememangnya rekabentuk silam ini membuatkan sesiapa teruja, kekadang mereka yang tak minat pun boleh jatuh cinta dan terjebak.

...Firas Auji pun melukis lembaga misteri yang dilihatnya tadi, dengan penuh debaran pula si abang-abangnya menunggu hasil lakarannya...
 
Akhirnya lembaga seram 'HANTU SODUT' itu berjaya dirakamkan! (lihat imej dalam bulatan). Walaupun lakarannya tak seberapa tapi sekurang-kurangnya aku tahu dah rupa 'HANTU SODUT' tu! Padan le hantu tu takut nak menjelmakan diri. Sebab,
... kalau dia menjelmakan diri konpom pedih kena gelak ngan anak-anak aku WAKAKAKA...

FOR Sale RM550!

No comments:

Post a Comment