Wednesday, April 25, 2012

JANGAN MENIKMATINYA HANYA DI TANGAN!

Ruginya bila jam yang kita beli ribuan ringgit tapi hanya menjilat tangan saja. Tanpa mempelbagaikan gaya dan sudut pandangan maka kita mensiakan keindahan seni rekabentuknya. Kerana ribuan RM yang kita bayar bukan sekadar kerana satu/dua kebolehannya. ...

Sebelum itu kita intai seketul Omega Dynamik yang menjadi artis undangan Detikduabelas minggu ini.
Agak unik, tak bulat sepenuhnya tapi agak bujur macam telur kambing... Susah nak imagine? Alahh.. bujur macam telur ayam jugak tapi beso sikit lagi.

Bentuk sebegini menjadi kegilaan suatu ketika dulu. Bentuk bulat memang mudah nak ditempa tapi bujur payah wei!.

Sejak bayi lagi aku tak minat main Omega Dynamic ni, tapi akibat disogok oleh aksi-aksi berahinya seketul model (seperti ini) berjaya menyelinap ke dalam koleksi aku... namun kini kenangan.

...Model sebegini pernah menjangkau lebih RM2,800! (Harga yang pernah dibayar oleh seorang kawan) Mahal? Kat gambar memang angka tu mahal tapi kalau pegang dan tengok dengan mata sendiri nescaya korang sanggup telan maggi tiap hari akibat habis sebulan gaji.

Sebenarnya aku lebih suka melihat jam dengan cara begini. Sudut tepi, bawah, atas sambil mengengam atau membuka tapak tangan, lakukan aksi -aksi ini sambil berdiri, melentang atau berguling kerana pada sudut-sudut tertentu jam nampak lebih cantik! (Tips berguna jika diserang virus jemu!)

Cuba korang mengilingi sebuah kereta dan berhenti pada sudut tertentu, nescaya korang akan jumpa sudut tercantiknya. Bermakna setiap sudut pandangan mempunyai titik nilai yang berbeza ,ada nilai maksima dan minimanya. Jadi, apakah korang berjaya menikmati sudut nilai maksimanya?

Maka itu jangan tengok jam HANYA DITANGAN kerana cara ini tak memaksimumkan nikmat memilikinya. Sesetangah jam pula lebih cantik bila diletak di meja berbanding ditangan dan begitu sebaliknya kerana selain sudut maka jarak pandangan juga ada titik nilai berbeza.
Jadi, 'JANGAN MELIHAT JAM HANYA DITANGAN'.
(Maaf jika entry jika  terbaru aku ni bercelaru sikit, sebab aku tak sempat nak edit hehe, tapi aku harap ada bahagian yang menafa'at untuk dipraktikkan).

No comments:

Post a Comment