Thursday, April 12, 2012

EPOS DIVER TERBAHARU HUHU...

Selamat menyambut Hari Pertabalan Yang di-Pertuan Agong Yang di-Pertuan Agong ke-14 Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Negara, Kuala Lumpur pada Rabu 11hb kelmarin. 

Dan pada hari yang sama juga sebahagian bumi nusantara digegarkan oleh gergasi laut Tsunami yang kesan gegarannya sampai ke tapak kaki aku, terasa 'pening lalat' seketika tapi alhamdulillah tiada kejadian buruk berlaku.

Syukur Ilahi, maha kaya sifat-sifatNya maka terciptalah dari tangan manusia segala yang baru di alam ini bahan buat kita memujiNya. Dan satu darinya adalah Epos diver ni!

"Macam jam lama" kata isteri aku sebaik aku sua-suakan tangan aku depan wajah ayunya.

"Apa bestnya jam ni?"... Nak dipendekan cerita begini, aku memang meminati jam-jam diver yang mempunyai reka bentuk klasik lagi bersahaja, tak terlalu sporty atau menjolok mata, maka itu wajah era 70/80-an menjadi igauan aku bagi mengapai ilham dan nikmatnya..

Dan sepekara lagi rekabentuk sebegini lebih tahan lama dan panjang usia. Tak risau untuk disimpan lama. Makin lama simpan  semakin seronok di pandang.

Ketiga-tiga jarum 'hilang' pangkalnya, ini menjadikan dial tampak lebih lapang dan  mata terasa aman damai melihat detiknya.

Model baru ini dipukul oleh enjin ETA 2824-3.

Datang dengan brecelet.

Bezel merah/hitam ciri-ciri diver klasik yang aku gemari, gaya seksi era 70-an...

...dan bezel inilah yang meracuni aku.

Lebih garang dengan tali kulit, bersedia untuk menerkam mangsa disekelilingnya dengan perlahan... (RP +RM2.6K). Epos nama yang smakin mahal, menjadikan  tempoh bertenang untuk memilikinya menjadi semakin panjang...


9 comments:

  1. Cantik n klasik...lawa tambah2 dgn tali kulit tu

    ReplyDelete
  2. bro azrul apa lagi amik le epos tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro azrul damak tu saya le imran tau dari melaka

      Delete
    2. bro azrul damak tu saya le imran dari melaka tau

      Delete
  3. bro azrul apa lagi amik le epos tu

    ReplyDelete
  4. Errrr...bang detik.. Epos tu baper hengget?

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete