Sunday, December 4, 2011

WAJAH MU EMBUN DIMATA KU...

Melihat sesuatu yang cantik dan indah sangat berkhasiat untuk minda dan perasaan. Ia juga mujarab menyembuhkan penyakit kronik seperti sihir, santau atau penyakit2 lain khasnya disebabkan buatan orang. Ramai penternak yang menderita akibatnya, tanda-tanda keracunan seperti...

...rasa lenguh-lenguh pergelangan tangan, feneng-feneng kefala, senak perut, senggugut malah ada yang ceret-beret. Namun mangsa akan jadi sihat dan ligat tiba-tiba sebaik mendapat 'penawar' ditangan! (gambar)

Ishh, lupa aku nak renew road-tax kereta nih... Oh yaa, kereta/model mainan ini aku beli bukan untuk di naiki, tapi dibeli semata-mata ingin menyerap keindahannya sedalam-dalam perasaan, umpama seorang anak kecil yang sedih tapi lenyap tangisannya setelah memegang sebuah mainan.

Begitlah kebanyakan para penternak dimana sakit-sakit sendi, stress, magrin hatta lenyap sebaik menatap wajah-wajah ternakannya satu persatu. Hanya memandang ye! bukan dengan menunggang/memakainya ye!...

Kerana, nikmat memandangnya lebih bermanufaat dari memakainya, seumpama seorang yang membeli seekor ikan kelisa berharga ribu-riban. Ikan dibeli bukan untuk dimakan, sebaliknya di beli untuk diberi makan, agar ikan itu sihat berkilat dan dapat dipandang keayuannya setiap hari di akuariumnya...khasiat yg bukan datang dengan memakannya.

Ternakan yang anggun memberikan kepuasan sekalipun dengan memandangnya, err kalau boleh telan lebih mujarab agaknya hehe.

Orient NOS ni sangat mengujakan aku. 

Sarat dengan seni!

Seimbang dalam semua segi samada bentuk, saiz dan rekaan dial.

Logo 'ROTHMANS' dengan tulisan 'AUTOMATIC' italic terang-terang memberikan wajah klasik era 70-an. 

Pandangan yang menyejukan mata,  tanpa sedar ia mencampak perasaan ke halaman silam...
WAJAHMU.. EMBUN DI MATAKU
(set lengkap NOS RM500).

No comments:

Post a Comment