Saturday, June 25, 2011

Silam bersama Volkswagen dan TITUS!

" Wah! Cantik BMW ko Man? Mahal ni.." Nyapa Wak Leman
"Second hand je Wak, cun lagi kereta wak kut? jawab Man
"Err.. Wak pakai kereta apa?" Tanya Man
"Tak payah tanya la Man, kereta wak buruk aje" jawab Wak
"Beritaulah Wak, buruk belum tentu kalah pandang" pujuk Man
"Alahhh Wak segan lah Man..." Jawab Wak
"Apa nak disegankan Wak, kereta buruk tapi hari-hari bawak mejid pahal besar tu! Kereta apa Wak?" Masuk ni dah 9 kali Man tanya, tapi jawapan serupa yang Wak beri, last-last...
"Ish! ko ni tak tau wak segan? Wak segan, Wak segan lah! Tu hah kereta wak!" jawab Wak sambil menujuk sebuah kereta ditepi jalan.
"Ooo...Volkswagen! hehe ampun Wak" Gelak Man sambil melihat sebuah Volkswagen lama ditepi jalan.

Aku minat benda-benda klasik. Lusuh dan berdebu mengambarkan usia dan ketahanan. Dalam ertikata ada 'mutu'.

Satu-satunya kereta era 70an yang masih ujud dijalanraya.

Model vintage memang menarik, seni pertukangan lama lebih menonjolkan kemahiran tangan.

Kalau tak silap Dr Asmar (duniajam) antara penternak model VW ni. Bagaimana kalau dia cat sama style model aku ni?

Titus, nama yang seangkatannya.

Selain jam aku suka tengok model-model lama kereta dan jam.

Ia memberikan kepuasan yang menyihatkan.

Menarik buat hiasan mata di rumah atau pejabat.


Setiap kali memandang wajah-wajah ini hati bagai dialun kenangan bersamanya.  

3 comments:

  1. Best. Antara gambar-gambar terbaik yang ada dlm D12

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:02 AM

    kalau kepala sakit, anak bini meragam, kerja melambak-lambak, hilangkan semua itu dengan melihat-lihat gambar-gambar yang aban hassan snap. memang menarik.tenang je kepala aku tengok...

    ReplyDelete
  3. Cool gakl kalau cat camni... Haha... aku kena biar bawah matahari lama2 skit. Haha... Aku dah kata bro Hassan amik gambo mmg cun!

    ReplyDelete