Monday, February 14, 2011

Pertemuan dengan Mr Kelvin (watch journalist)

Sebenarnya pertemuan pertama kali kami yang berlangsung 3 minggu lepas diMcDonald Puchong Permai di'atur' oleh Seiko Panda. Mungkin disebabkan aksi-aksi Panda aku yang penuh berahi buat beliau tak senang duduk haha...sorry Mr Kelvin, kita gurau aje. Jadi, kedatanganya dari jauh hanya untuk berkenalan dengan Panda aku dengan lebih dekat.
Mr Kelvin adalah seorang penulis dan juga penganalisis jam berpengalaman dan sebahagian artikel beliau boleh dilawati di http://www.watchprosite.com/. Sememangnya dia seorang pencinta jam, maka perbualan aku dengannya menambah lagi kegila an aku terhadap mahluk tuhan bernama JAM.
Lama bersembang tiba-tiba aku terhidu sesuatu! Bukan bau ayam goreng McDonald ye. Agak lain aromanya, dah tentu ia bukan spesis dipasaran sini!

Setelah puas aku intai-intai sekeliling NAH! Sangkaan ku benar belaka... bersembunyi ditangan tangan Mr Kelvin! Seiko SARB072...Aduhai cantiknya...

Sejak turun temurun aku mengamalkan sebaris falsampah yang ringkas dan mudah.com iaitu 'Tengok jam tengok orang', apa yang terikat ditangan memberi makna KUALITI CITARASA empunyanya.

Seiko berenjin 6R15B ni antara koleksi beliau yang menemaninya untuk ratapan kita semua sobb...sobb...







Terimakasih banyak Kelvin...


5 comments:

  1. San, so inilah dia watch journalist yang ko cerita tu? Aku pegi kat website yang ko linked kat atas tu, tapi tak taulah mana satu artikel yang dia tulis.

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya, boss, you lah yang lebih berpengalaman. Saya masih banyak nak belajar tentang Seiko dari you :)

    Kat watchprosite terdapat expert yang tak terhingga. Saya hanyalah main peranan kecil kat sana.

    ReplyDelete
  3. By the way, you can view my reportage on the website at http://kt.watchprosite.com/?ty=b

    ReplyDelete
  4. TQ lanatir... Tq, banyak yang aku perlu tahu ttg dunia horology yang tarlalu luas ni. Kalau jumpa 10 orang otai, hebatnya apabila semua mereka membawa kita ke alam yang berbeza mengikut minat masing2.

    ReplyDelete