Tuesday, May 18, 2010

ANTARA LANGIT DAN BUMI...

NAFSU adalah teman sejati setiap diri bernama manusia, mahluk yang beribu nama tapi pada hakikatnya hanya satu wajah ini menjadi 'software' penting yg besar perananya dalam diri manusia, dikala beribu planet dan bintang sekelilingnya gelap, kontang dan sepi, bumi ni rancak diwarnai kerana hadirnya. Bersyukurlah kita kerana adanya. Bayangkan kehidupan manusia tanpa nafsu, apakah kita dianggap mulia seperti malaikat?...

Bahkan betapa 'power'nya roh yang bernama nafsu ni sehinggakan kalau dimasukkan ia ke tubuh malaikat dilangit sana maka bisa 'terbabas' juga mereka dibumi seperti kita disini.

Aku teringat templak seorang Kiayi (arwah dah) 10 tahun dulu "Hanya kita (manusia) dialam semesta ni yang sanggup memikul langit dan bumi ni!...."

Bila tuhan menciptakan nafsu disana maka diciptakan pula jodohnya dibumi sini, kalau inginnya pada harta maka hartalah yang dikumpulnya, kalau inginnya pada wanita maka wanitalah yg dikumpulnya, dan kalau pada semua itu maka segala lorong takdirNya terpaksa diredah kerana mentaatinya. 'Raja' ini bertahkta sehingga binasa bumi ini.

Dah terkeluar tajuk...Sebenornya aku bercerita pasal jam biru ni....biarpun tak suka pakai tapi sangat berkenan untuk memilikinya. Aku akan cuba penuhi minggu ni dengan jam-jam biru!


2 comments:

  1. bobot, apa nomo enjen seiko biru 4 segi nih? brapa jewel?

    ReplyDelete
  2. 17 jewels...nombor enjin aku lupa lak nak kasi, jam kunci.

    ReplyDelete