Friday, September 11, 2009

JAM PUNYA CERITA


Dengarlah hai tuan- tuan satu kisah hai suami isteri...., Tapi ni kisah jam, semoga kisah-kisah betul ni dapat mencuit-cuit hati..



  
MISTERI JAM SATU JARUM
Masa kecik-kecik dulu aku kerap bermain dlm rumah siAbu ni. Aku terpandang jam dindingnya, masa’allah tuan! jam tu berputar dengan sebatang jarum aje iaitu jarum jam, jarum minit tah lari mana.
Pelik aku rasa tika tu, macamana depa sekeluarga boleh hidup dengan satu jarum. Tapi ajaibnya, Pakcik kat rumah tu selamba je baca waktu dgn tepat...
 

“Sabor le Mah, berbuka kejap lagi, jam ni baru pukul 7.23minit 23.35saat...”

   
JAM LAMA?  
Gua respect kat pencinta jam lusuh ni, lagi berkulat lagi depa suka... apa specialnya jam berkulat ni? hanya depa aje yg sangat2 arifff...respect beb!
   



“Mak oi, taik besi apa ni? crown je yg tinggal?”
“Hah! Ko ni betul2 jahil murakab! Ini le sebetul-betulnya JAM LAMA“
   
JAM SAIZ XXL
Peminat jam saiz ni tentu lengannya besar batang pisang nangka kan?
   












“Man, jam pukul berapa sekarang..(he,he)?”
“ Asyik2 tanya, asyik2 tanya!! Nah tengok le sendiri” 
   
JAM KECIK
Bukan aje pempuan, lelaki pun ada minat jam halus ni...
  





“Baru pukul errr, tujuh... errr lima minit”
  

JAM KUNCI

“Apasal tokey tukar crown besar ini macam??”
“Haiya, lu ciakap mau tukar besat, sinang mau pusing maa”
    
OMEGA
Ada seorang mamat mana bawak jam omega satu beg penuh , cantik2 pulak tu...tangan aku teringin nak pakai maka aku belikan sebiji, rm30 je...







"Ni bukan jam OMEGA! tapi jam JUALAN MEGA!!! Tipuuu...Bak balik duit aku!"

1 comment: