Monday, December 23, 2013

TOYOL WADEMAN !

 Lama terperap dalam kotak, akhirnya...

 Dalam ia mengukur detik waktu rupa-rupanya ia sendiri hancur dikunyah waktu. Beginilah kehidupan dunia ada pasang ada surut, ada kembang ada kecut dan reput... Kita layan cerita kurafat dulu...

Korang tau TOYOL? Badan kenit tak tutup aurat, sana sini telanjang bulat. 
Dolu-dolu jika berlaku kehilangan duit secara misteri maka tok bomoh akan tuduh itu angkara toyol. Hanya hilang duit aje, tapi kalau hilang motor itu aku tak pasti...

Modus operandi toyol ni mudah aje, ia akan mulakan operasi pada waktu malam, dan kalau jumpa duit dia tak kebas semua. Dia kebas sebahgian duit yang dijumpanya dan meninggalkan sedikit baki recehannya, misalnya kalau RM30 dia kebas RM10 aje. Mungkin dia ambil bahgian yang 'halal' aje kut?

 Ternak toyol boleh jadi kaya ka? Itu bergantung kepada prestasi (KPI) toyol jugak, kalau dapat toyol pemalas serupa tuannya...

 ...maka terpaksa le tuannya rendam maggi aje.

Macam bela ayam dan itik jugak maka bela toyol untuk menambah side-income aje.. kut?
Kononnya setelah penat buat 'operasi' toyol balik ke rumah dan menghisap ibu jari kaki tuannya, dia hisap darah kat situ aje sebab hisap tang lain tuan dia tak tahan geli.

 

Mana nak dapatkan toyol? e-bay ada? 
Menurut cerita orang dolu-dolu toyol dibawa masuk oleh sebilangan kecil jemaah haji dari Mekah...naauzubillah. Di katakan dalam Masjid Haram berdiri satu tiang besar bernama 'Tiang Jin'. Mereka yang berhajat memiliki toyol (khadam) akan memeluk tiang tersebut secara membelakangi tiang sambil membaca beberapa mentera (peluk aje,tak payah panjat). Kerja kurafat ni dilakukan pada tengah malam...ishh seram.

 
nak buat kerja maksiat dan kurafat pun kena ada ilmunya, kalau salah 'khadam' lain yang dapat, lagi bahana!

Mereput, satu masalah jam yang berunsurkan plastik atau getah.

Selain rekahan satu tanda pereputan plastik/getah ialah 'melekit' bila disentuh.

Lekit itu datangnya dari cairan yang ujud dipermukaan (luar/dalam), nampak? Pada tahap serius cecair likat muncul dicelah rekahan dan  boleh dihancurkan terus dengan jari aje.

Tapi Casio Wademan Limited Edition ini hanya bodycase sahaja yang mereput, sementara strap dan bahgian lain masih utuh.

 Dengan rasa seronok aku baraikan satu persatu...

Setelah ditoggelkan nampak sisa cecair kimia pada permukaan dalam.

Rasanya model2 awal 2010 tidak lagi menggunakan plastic/rubber sepenuhnya, sebaliknya ia menggunakan risin/silicon ruber yang lebih lembut dan lasak.

Model limited ni! Tak silap aku brharga rm1200 ketika dibeli dulu.

Toggel macam TOYOL!!

Apa strap yang sesuai? Ini ok kut...

Kurang segak la.

Aku sarungkan tali Seiko military, nampak lagi samseng.

Bezel kompas dari logam titanium, jarang2 jam gunakan logam ni.


Rupa tatinium sikit gelap dari st.steel.


2 hari tangan aku bergaya dengan Wademan yang dah ditoyolkan ni. Kelainannya membuatkan seorang rakan aku perasan dan bertanya.."GANAS BETUL JAM NI. JAM APA NI?"

Memang Ganas!

1 comment:

  1. cerita ganazzz tp Wak San lembut dan sopan mcm Seiko GS

    ReplyDelete