Tuesday, February 14, 2012

Menikmati pemandangan indah ...

BAGI SEGELINTIR orang menikmati pemandangan yang indah mungkin dengan melihat laut yang terbentang atau bukit-bukau yang luas. Sebaliknya para penternak jaya menikmati pemandangan indahnya pada sesuatu yang terbentang ditapak tangannya, iaitulah JAM! 

Khasiat Omega tak payah le nak aku perkatakan lagi. Semua penternak tahu kemujaraban jenama keramat ini. Di persidangan mini H4U beberapa bulan lepas aku temui dua model speedmaster  berlainan, masing2 milik dua orang penternak tegar dari Utara.

Sebulan sebelum itu model ini dah mula menghangitkan pentas FB dikalangan penternak tanah air.  Ini menimbulkan suasana panik dikalangan mereka sehingga ada yang minta aku carikan model tersbut buat penangan kawan-kawannya...

... "San tolong carikan aku speedmaster satu, tak pedulik 2nd hand, 3rd hand atau back-hand, janji cun melecun" begitulah rayuan berserta gelak tangisan seorang kawan yang turut membuat aku sebak dan menitiskan air liur bila melihat imej googlenya.

... Model chrono omega terlaris...Fuhhh!

...mengekalkan ciri-ciri kebaratan yang halus.

...speedmaster dengan logo emas kudakepang sempena 50th anniversary, payah dapat nih.

Ciri-ciri klasik yang masih terpelihara hingga kini...

Kalau korang tanya aku apakah tempat yang mempunyai pemandangan terindah di dunia?  Tentu sekali jawab aku ialah Omega  Speedmaster...

No comments:

Post a Comment