Wednesday, November 16, 2011

"Siapa rambut panjang tu?.." KISAH BENAR MENGERIKAN!


Peristiwa ngeri ini berlaku hampir 2 tahun sudah. Jam 10.00 malam Azif datang ke rumah aku, nak jumpa Izan katanya. Seperti biasa dia parking kapcainya bawah pokok rambutan depan rumah aku yang di kelilingi kebun kelapa sawit dan pokok getah.

Sementara menunggu Azif duduk di sebuah pondok kecil bawah pokok rambutan sambil menghisap sebatang rokok. Pondok kecil berhampiran parit ini memang tempat bapak aku lepak setiap petang setelah pulang mengayuh bechanya.

Keadaan agak sejuk dengan baki-baki cahaya dari sebatang tiang lampu dipenjuru jalan menyuramkan suasana malam.
Izan pun sampai dan mereka duduk salingberdepan dipondok sambil berbual-bual sambil diselang-selikan beberapa batang rokok. Lampu rumah sebelahan dah lama padam kerana masuk tidur sedangkan mereka masih melekat disitu.

Sedang mereka bersembang alih-alih Azif dengan nada pelahan bertanya... “Izan, siapa rambut panjang kat belakang tu?”, apa lagi...Izan terkejut dan terkecut tanpa menoleh kiri, kanan apatah lagi belakang dia terus tengok jam di tangan “Errr... ehh. dah pukul satu pagi la, err jom balik la” ...dengan agak gugup.

Sambil berjalan ke motosikal Azif bisik pelahan ketelinga Izan mengatakan dia nampak ada ‘benda’ rambut sangat panjang lalu di belakangnya tadi!

Haha..seram, memang seram. Lembaga hitam memang menyeramkan...
 
Tungguuu! 

4 comments:

  1. San, banyak betul cerita hantu ko San! Tamar Jalis pun kalah ... ha ha!!!

    ReplyDelete
  2. ni Timur Jalen haha

    ReplyDelete
  3. Gambar yg last tu paling seram...hehehe

    ReplyDelete
  4. aku dh tgk live ptg td..mmg masyuk..pe lg walikard?sambar la..keh keh..-mahfuz

    ReplyDelete