Wednesday, September 28, 2011

Mak mertua Kasim Selamat ke-JAM!

Teringat aku kisah sedih dalam filem 'Ibu Mertua ku'. Memag kejam tindakan Mak Dara yang sanggup menghancurkan rumahtangga anaknya yang bersuamikan Kasim Selamat seorang pemuzik kampung...sedih. Sewaktu filem ini ditayangkan dipawagam 50 tahun dulu ramai penonton turut menangis teresak-esak dan ada juga yang meraung sedih di pawagam kerana terlalu sebak.

Aku percaya, jam era 60 dulu kecik-kecik berlaka, lagi kecik lagi bagus kerana ia kelihatan seperti gelang tangan perhiasan wanita seperti yang dipakai Mak Dara agaknya.

Seiko BFS (Big Freakin Seiko) ni bersaiz 44.5mm! Pada awalnya aku tidak begitu minat pada model ini, Tapi perasaan cinta semakin dalam apabila mengetahui model gedabak ini sudah lupus dipasaran.

Dial biru ini sangat cantik...

Agak susah jumpa apatah lagi yang biru ni...

Angka 12 terbelah? Tang ni aku tak minat!

Crown dan ring dial seragam.

Jam besar buat dial lapang dan luas...rasa aman memandangnya.

Nah.. Korang tengoklah puas-puas buat penenang jiwa.







(Koleksi peribadi yek...)

4 comments:

  1. aku setiap kali tengok gambar jadi geram...mcm nak jer...

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:53 AM

    bfs ni serasi sgt ngan ko naz.

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:34 PM

    besor giler jam ni
    ~sukajam~

    ReplyDelete
  4. hahaha..kerja TROMPET

    ReplyDelete