Wednesday, December 23, 2009

SeIKO HELMET 6139


Teringat 35 tahun dulu masa aku budak hingusan..

Pakcik aku yang kerja gomen di KL menghadiahkan bapak aku jam Citizen automatik (RM170 harga agak mahal ketika tu), bapak aku seorang pengayuh beca memang tak minat jam,...

...dekat 3 bulan aku tengok jam itu dimerata tempat, semalam atas meja, hari ni kat bawah meja, esok atas lantai, lusa atas radio sampai le dah tak kelihatan langsung!

Rupa-rupanya sekeluarga aku termasuk si tompok dan sitam tak berminat, kami tak memerlukan jam dalam rumah. Time makan tengahari ditentukan dengan azan zohor dimasjid aje, manakala time mandi petang dengan melihat ayam2 beratur masuk reban.. haha..

Seiko 6139 hitam dengan dial yang bersih, berserta bracelet president. Jam solid st steel ni berat, seronok menimang-nimangnya ditapak tangan.

No comments:

Post a Comment