Wednesday, August 26, 2009

H1N1: Pasti udara kita bersih?


Virus H1N1 buat aku sentiasa risau bila berada di tempat awam. Petang tadi aku ke TESCO cari barang dapur, setiap kali berselisih dgn individu tertentu aku stop nafas, sebagai langkah pencegahan katakan... kalau berselisih 10 orang tentu aku dah tak bernafas.


Aku rimas pakai topeng muka ni, kekadang terfikir kelebihan bulu hidung yg tuhan bekalkan pada semua orang pada semua lubang2(anggota)nya. Umpama filter semulajadi yg dirembes bahan kima yg dapat menyekat serta membersihkan udara yg kita sedut dari sebarang bakeria (kecuali bau angin perut-sudin si pendekar bujang lapok kata).


Kalau ada farmasi yg menjual krim melebat bulu hidung tentu laris...
  

1 comment:

  1. Bulu hidung memang bertindak sebagai filter. Tp benda2 halus tak dapar filter la. Lalat, nyamuk tak dapat masuk la. Tu pun kadang2 terlepas gak nyamuk masuk. Pastu bersin sampai nak terkeluar hidung tu. Wakakaka...

    Sekarang ni, kalau pi tempat awam yang tertutup... macam shopping complex, aku memang pakai mask. Bukan apa, at least sebagai pencegahan. Aku sentiasa pakai mask kat tempat kerja aku sekarang tiap2 hari. At least boleh membantu la. Nak mencegah, kalau nak kena tu kena juga... cuma ambil langkah berjaga2.

    Teknik tahan nafas ko tu agak kreatif la. Ekekeke... Nama aku naik untuk buka puasa dengan Raja Perlis pulak dah.... waduh.....

    ReplyDelete